Tietoa Hoofin-palvelusta

Miten palvelu toimii

Miten palvelu toimii?

Hoofin haluaa tarjota kestävän, edullisen ja turvallisen vaihtoehdon varusteiden vaihdantaan. Ostajan ja myyjän väliset tilisiirrot hoituvat suojatusti kansainvälisesti tunnetun ohjelmisto- ja maksunvälityspalvelutarjoajan Stripen kautta.  

Seuraavat kohdat tarkentavat vielä Hoofinin toimintaperiaatteita: 
 
1. Rekisteröidy palveluun osoitteessa hoofin.fi. Rekisteröityminen onnistuu sähköpostin avulla tai voit halutessasi kirjautua kätevästi Facebook -tunnuksellasi. 
 
2. Jos haluat asettaa tarvikkeitasi myyntiin, sinun tulee syöttää profiilistasi löytyviin maksutietoihin tilinumerosi maksujen vastaanottamista varten.  
 
4. Halutessasi ostaa sivustolta, maksu onnistuu kätevästi suojatun pankkiyhteyden avulla syöttämällä pankkikorttisi tiedot. Älä huoli - tietosi ovat tallessa Stripella, eikä edes esimerkiksi Hoofin -tiimikään pääse niihin käsiksi.  
 
5. Halusimme tehdä käyttöliittymästämme mahdollisimman helppokäyttöisen, joten sivustomme opastaa koko osto- tai myyntiprosessin läpi. Muista kurkata myös profiilin postilaatikkoon!  
 
6. Alustamme tarjoaa myös sisäänrakennetun chat -ominaisuuden ostajan ja myyjän välistä kommunikointia varten. Tällä chatilla voit esimerkiksi antaa puhelinnumerosi myyjälle, jotta hän voi postittaa tuotteen, sillä automaattisesti tätä ei ilmoiteta oston aikana. 

7. Myyjän on 3 vuorokauden kuluessa hyväksyttävä ostopyyntö. Jos ostopyyntöjä on tullut useampia, hänen on valittava näistä yksi. Mikäli myyjä ei hyväksy pyyntöä, katevaraus purkaantuu ja raha palautuu ostajalle automaattisesti. Ei siis huolta, jos myyjä hylkää pyyntösi tai ei ehdi vastaamaan siihen, rahasi eivät ole kadonneet. 

8. Muistathan myös tuotteen vastaanottaessasi merkitä tuote saapuneeksi, jotta myyjä saa myös maksun tuotteestaan ajallaan. 
 
Tuotteiden listaus ei siis maksa mitään, mutta ostajan löytyessä ja kauppojen syntyessä Hoofin pidättää kymmenen prosenttia (10%) tuotteen myyntihinnasta, tai vähintään 2€. Palvelumaksu mahdollistaa jatkuvan asiakastuen ja maksujen turvallisuuden ensirekisteröitymisestä lähtien.  
 
Mukavaa että olet kiinnostunut käyttämään Hoofinia. Vinkkaa myös kaverillesi, jos varastot notkuvat ylimääräisistä hevostarvikkeista!

Usein kysytyt kysymykset


1) Mitä palvelun käyttö maksaa?

Tuotteiden listaaminen palveluun on ilmaista. Pidätämme kuitenkin 10% tai vähintään 2 euron palvelumaksun tuotteen myyntihinnasta, mikäli tuote menee kaupaksi. Palvelumaksu mahdollistaa jatkuvan asiakastuen ja maksujen turvallisuuden ensirekisteröitymisestä lähtien.  

2) Onko Hoofinista ostaminen turvallista?

Käytämme sivustollamme maksunvälityspalvelu Stripeä, jonka avulla pidämme ostajan rahoja hallussa niin kauan, kunnes ostaja on saanut ostamansa tuotteen. Tuotteen saatuaan ostaja kuittaa tuotteen saapuneeksi, rahat siirtyvät myyjälle Stripe-maksunvälityspalvelun kautta noin viikon kuluessa. Kun myyjä saa maksun tuotteesta, verkkopankissa näkyy maksajana Stripe Technology Ltd. 

3) Kuinka nopeasti saan myydystä tuotteesta rahat tililleni?

Rahat tilitetään myyjän tilille noin viikon kuluessa siitä, kun ostaja ostaja on kuitannut tuotteen vastaanotetuksi. Suosittelemme käyttämään seurantakoodia ja lähettämään sen Hoofinin postilaatikon kautta ostajalle, jotta Hoofin-tiimi voi tarvittaessa avustaa kaupan kulussa. 

4) Onko tuotteilla noutomahdollisuus?

Tuotteilla on noutomahdollisuus, mikäli myyjä on sen määritellyt. Noudosta sovitaan ostajan ja myyjän välillä viestitse Hoofin-postilaatikon kautta. Noudon yhteydessä ei tarvita käteistä tai muita maksuvälineitä, sillä tuote on maksettu Hoofinin kautta, jotka tilitetään myyjän tilille 3) kohdan mukaisesti.

5) Onko tuotteilla palautusoikeutta?

Sivustomme kautta emme tarjoa palautusoikeutta, sillä myynti tapahtuu yksityisten kuluttajien välillä. Myyjän vastuulla on kuvailla esimerkiksi tuotteen kuntoa rehellisesti. Palautuksesta on sovittava ensisijaisesti tuotteen myyjän kanssa. Mikäli tuote ei vastaa ilmoitusta, on kauppa mahdollista riitauttaa. Ensisijaisesti suosittelemme olemaan yhteydessä myyjään Hoofin-postilaatikon välityksellä, jotta voidaan sopia hinnanalennuksesta tai tuotteen palauttamisesta. Jos asiasta ei päästä yhteisymmärrykseen, Hoofin-tiimi tutkii asiaa ja tekee siitä päätöksen. Tässä tapauksessa Hoofin-tiimi voi pyytää tuotteen haltijalta kuvia ja lisätietoja tuotteesta. 

6) Mitä jos myyjä ei hyväksy tilaustani, vaikka tililtäni meni katevaraus? 

Ostajan maksaessa tuotteen, siitä tehdään ensin katevaraus. Mikäli myyjä ei hyväksy tapahtumaa kolmen päivän kuluessa, rahat palautuvat välittömästi katevarauksesta ostajan tilille.

7) Mitä jos ostaja ei vahvista tuotetta vastaanotetuksi?

Ensin voit lähettää viestin suoraan ostajalle, jotta hän merkitsisi tilauksen vastaanotetuksi. Mikäli ostaja ei vastaa muistutukseesi 48 tunnin kuluessa, voit kirjoittaa tilanteestasi osoitteeseen info@hoofin.fi. Lisää viestiisi nimesi sekä paketin tiedot, kuten kuvakaappaus lähetyksestä/lähetyskuitista. Tässä tapauksessa vahvistamme tilauksen, mikäli 48 tuntia on kulunut paketin vastaanottamisesta tai vaihtoehtoisesti otamme itse yhteyttä ostajaan.

8) Mitä postimaksu tarkoittaa ja miten lähetän tuotteen?

Myyjä määrittelee summan, jolla on valmis postittamaan tuotteen. Postimaksu lisätään tuotteen hintaan ostajan maksaessa tuotteesta. Myyjä saa postimaksun takaisin samalla, kun maksu tuotteesta tilitetään. Postitukseen suosittelemme pakettiautomaattia tai kirjattua kirjettä. Emme suosittele tavallista kirjelähetystä, sillä toimitusta ei täten voi seurata eikä sen lähetyksestä saa mitään dokumenttia.





EUROOPAN UNIONIN OSARAHOITTAMA | VESURI-RYHMÄ LEADER